Sněhurka

Je tady! Den, na který jsme toužebně čekali! Výbuch (s velkým „V“)!!! …

Atakdále. Asi nechám těch teatrálních výlevů, na které nejste zvědaví.
Napadlo mě, že bych mohla sepsat menší poděkování, protože s překladem mi pomohla spousta lidí, i když většina o tom vůbec neví.

Zaprvé tedy děkuji městské knihovně v Hlučíně, kde mě po lehčím škemrání vpustili na matčin průkaz do dětského oddělení, protože v dospěláckém Grimmy neměli.

Zadruhé děkuji mé tetě J., která mi také (nevědomky) zapůjčila své vydání Grimmů. Příště to nenechávej ležet tak na očích, teto. Možná ti tu knížku někdy vrátím. A možná taky ne, protože se mi nelíbí, jak se vaše rodina chová ke knihám. Když se to vezme kolem a kolem, ukradla jsem ti ji pro vyšší dobro.

Děkuji i své přítelkyni R., která mi dodala velmi salátové a komunistické, ale úžasné vydání Grimmů, ještě z dětství její matky. Je tam skvělé pojednání překladatelky o brutalitě a krutostech v pohádkách. Tato stařičká verze mi pomohla nejvíc, takže tobě ji asi vrátím, protože tě mám ráda a vždycky pro mě máš nové drby. Ale ocenila bych, kdyby sis vzpomněla, na čí účet ses posledně opila a někdy mi to vrátila. Je mi sice trapné se upomínat, ale už ti nikdy nezaplatím tolik panáků, abys pak měla výpadky paměti.

Velmi srdečné díky patří Jitce Janečkové, admince webu pohadky.org, která mi dovolila použít a dál šířit její texty. Jsou to ty, které najdete přiložené u každé kapitoly.

A v neposlední řadě děkuji své matce za podporu a za to, že mě vždycky podrží. Tuto kapitolu jí chci věnovat, i když si ji stejně nepřečte, protože neumí ovládat počítač, čtení zprava doleva by jí způsobilo nezvratné pomatení smyslů a navíc nemá ráda pokémony, ovšem vždy ví, jak svou dceru povzbudit:

„Mami, nemáme doma náhodou pohádky bratří Grimmů?“

„Jsi normální? Já dbala na tvé vychování! Podívej se, už takhle, co z tebe vyrostlo. Neumím si představit, co by z tebe byla za zrůda, kdybych ti četla ty horory!“

„…aha.“

Díky, mami! Vždy budu s tebou!

A teď něco k organizačním věcem. Protože jsem šíleně iniciativní, ke každé kapitole jsem přibalila soubor s původní pohádkou. U těch notoricky slavných, jako je Sněhurka a spol., to jistě není potřeba, ale nedělám si iluze, že úplně všichni budete znát třeba O krásné panně Mahuleně. Já se při prvním čtení také občas trochu topila.

Komentujte. Napište mi, co se vám líbilo. Moc ráda si počtu.

Toť asi vše, co jsem chtěla říci. Nebudu už dál zdržovat. Přeji příjemnou zábavu. A příští týden se těšte na pohádku O ČERVENÉ KARKULCE.

SNĚHURKA

Edit: mrkněte sem. Je to strip, kterak já a Tina sledujeme yaoi. XDD Povedl se jí dokonale, mwahahah!

0 komentářů:

Okomentovat