Kurozuka

Toto není recenze. Je to jen upozornění, že něco jako Kurozuka existuje a že by se mohla někomu líbit. Mně se nelíbila. Ale protože jsem se sekla v žánru tak, že už to víc ani nejde, nemůžu ji hodnotit. Za pozornost však stojí.

Mladý Yoshitsune a jeho nohsled Benkei prchají před zabijáky Yoshitsuneho staršího bratra. V hlubokých lesích narazí na dům a podivnou krásnou ženu, která jej obývá. Žena se představuje jako Kuromitsu a oba muže nechává žít pod svou střechou. Yoshitsune s Kuromitsu se sblíží a na světlo vychází i dívčino ohavné tajemství. Když si myslí, že se Yoshitsune s Benkeiem nedívají, loví a vraždí kolemjdoucí a chlemtá jejich krev. Láska je láska, i když trochu krvavá a Yoshitsunemu tato skutečnost moc nevadí, spíš mu vadí bratrovi vojáci, kteří ho hodlají stůj co stůj připravit o krk a nedají mu chvilku pokoje. A když mu takhle jednoho dne vtrhnou do bytečku, Yoshitsune dostane mečem po držce a je „about to die“, jediné štěstí, že démonická milenka je do něj opravdu zamilovaná a vezme ho s sebou na věčnost. Respektive, podělí se s ním o svou nesmrtelnost.

Výhoda: Yoshitsune, kterému neřeknou jinak než Kurou, má spoustu a spoustu času na sex s Kuromitsu. Nevýhoda: přibližně dvakrát do týdne ztratí paměť <= velmi hyperbolická nadsázka, ale dá se to tak říct. A protože hrdinové jsou časově neomezeni, není důvod se plácat v japonském středověku. Náhle se přesouváme o tisíc let do budoucnosti, kdy je svět zničen dopadem meteoritu, Kurou prochází obdobím těžší amnézie, Kuromitsu je někde v trapu a Kurou ji musí znovu najít. Aby zjistil, kdo vůbec je. Aby ji zabil za to, co mu udělala. Nebo… (Jo a ještě se tam mele nějaká politika nebo co => těžké znechucení ^__^)

Kurozuka je manga která tak trochu klame tělem. Začínala jsem ji číst ve víře, že se jedná o historický sadistický horor, které já ráda (moc). A než jsem se vzpamatovala, všude pobíhali nabouchaní supertýpci v azbestových elasťácích a s dvoumetrovými bouchačkami a ty meče… no, Cloud by se s tím svým párátkem styděl. Kdybych od začátku věděla, že Kurozuka (zkuste si o této manze najít podrobnější informace než to shrnutí na vnmanze, asi pohoříte) je tvrdá postkatastrofická sci-fi, ani bych se jí nedotkla. Ale když už jsem ji měla rozečtenou, rozhodla jsem se jí dát šanci. Nebyl to špatný nápad. Rozšířila jsem si obzory. Příběh je poměrně zajímavý, výhodou je rychlá akce, spád, přehledné souboje a minimum textu, občas se vyskytne i kapitola bez jediné bubliny. Kresba je dosti osobitá, postavy mají k bishíkům stejně daleko jako k normálním lidem, o charakterech se moc mluvit nedá, zato jsem zjistila, že běžný obyvatel světa Kurozuky má asi třicet litrů krve, tři mozky (což se ovšem nijak neprojevuje na jejich intelektu) a padesát kilo střev, které vyhřezávají a stříkají kolem kdykoliv je třeba zaplácnout nějakou nadbytečnou stránku. V každém volumu je minimálně jedna sexuální orgie a obnažená ženská pohlaví jsem přestala počítat už v prvním booku, protože mi došly prsty (a víc než do deseti počítat neumím). A konec byl poněkud… hm… velmi kontroverzní a překvapivý.

Nedokážu říct, jestli je Kurozuka dobrá nebo špatná manga. Trochu si teď připadám jako těžký homofobik, který právě přečetl Loveless a i když nemůže popřít, že příběh jej zaujal, ví, že toto není a nikdy nebude jeho šálek kávy. Už to, že jsem ji dočetla a že mě upřímně zajímalo, jak to s hlavním hrdinou (který mi byl, mimochodem, totálně ukradený) a hlavně s hrdinkou dopadne, svědčí o jejích kvalitách, ale na druhou stranu – nikdy víc! Pokud máte rádi ohavné guro postkatastrofické sci-fi, měla by se vám Kurozuka líbit. Ostatní by si neměli, stejně jako já, dělat falešné iluze o temných historických brutalitkách.

Jen tak mezi řečí, pokud vás to zajímá, byla tam jedna postava, kterou jsem si oblíbila a dokonce to přežila skoro až do konce. Chichi.

Stažení: www.vnmanga.com, www.the-evil-empire.net

Varování: zapomněla jsem se zmínit, ačkoliv z článku to jistě vyplynulo – není to manga pro děti. Rozhodně není. Takže osmnáct plus, kamarádi, i když si nedělám moc iluze o tom, nakolik se mými varováními řídíte. Asi moc ne, že?

Ukázka scanů (pozor, lehčí guro):









Dobrá, přiznám se. Chtěla jsem si vylepšit reputaci, protože jsem si všimla, že si lidé začínají myslet, že čtu jen yaoi a úchylárny. Ale jak vidím, Kurozukou jsem si moc nepomohla. TT_TT.

0 komentářů:

Okomentovat